Den technických služeb pomohl opět dětem v nemocnici

Technické služby opět pomohly havířovské nemocnici. Tentokrát díky charitativnímu šlapání na kolech, při kterém se podařilo vybrat desítky tisíc korun na novou ohřívačku mléka pro novorozence. A Technické služby přidaly i dárky pro malé pacienty dětského oddělení.
 
V červnu se konal sedmý ročník Dne technických služeb, který má vždy i charitativní podtext. Lidé šlapali na speciálních kolech a celkem se vybralo pro dětské oddělení havířovské nemocnice 46 500 korun.
 
Ludvík Martínek, ředitel TSH: “Za každý kilometr jsme navrhli nějakou peněžní protihodnotu, pak jsme to vynásobili. Konečnou částku jsme prostřednictvím šeku předali vrchní sestře dětského oddělení Nemocnice Havířov pro pořízení ohřívačky mléka.”
 
Ivona Mikulenková, vrchní sestra dětského oddělení: “Tato ohřívačka je pro nás důležitá, protože v ní můžeme ohřát mléko v přesné dávce dokrmu, nejlépe mateřského mléka, když miminko se nepřisává k mamince, nebo maminka ještě nemá dostatečně spuštěnou laktaci a nestačí dávka pro miminko. Potřebujeme dokrmit ideálně mateřským mlékem, které ohříváme v této ohřívačce. Můžeme zvolit jakoukoliv dávku pro miminko a ohřívá se bezpečně, protože tam není horká voda, která by se mohla potenciálně vylít.”
 
Zástupci společnosti se mohli podívat na všechna oddělení a hlavně na to, jak se to v nemocnici mění.
 
Petr Baránek, technicko-provozní náměstek Nemocnice Havířov: “Technické služby města Havířova už podporují naši dětskou péči několik let a tentokrát jsme si dovolili je pozvat na prohlídku toho všeho, co už se za jejich prostředky podařilo vybudovat. Byli jsme na lůžkové dětské stanici, kde je krásná výmalba v jednom pokoji. Potom jsme se šli podívat na oddělení šestinedělí, kde jsme nově pořídili ohřívačku mléka. Technickým službám bych chtěl za nemocnici poděkovat za úžasnou spolupráci.”
 
Vy jste si dneska prošli celé dětské oddělení, včetně jednotky intenzivní péče. Jak to na vás působí, jak se to změnilo?
 
Ludvík Martínek, ředitel TSH: “Já jsem měl tu možnost tady být před asi deseti roky a myslel jsem si, že jsem zabloudil. Je to úplně něco jiného. To se nedá ani procentuálně vyjádřit, jak se to k lepšímu změnilo. A myslím si, že se dokážu vcítit do pocitu nemocného dítěte – nepřipadá mi to, jako bych byl v nemocnici. Opravdu je to, jak říkal pan náměstek, že se nadstandard stává tady standardem.”
 
Oddělení si také od vedení Technických služeb převzalo mnoho nejrůznějších hraček a her, které dětem určitě zpříjemní pobyt v nemocnici.