Fakultní nemocnice Ostrava a Nemocnice Havířov, p.o. jsou letošní vítězové kategorie online komunikace nemocnic.

Praha, 30. listopadu 2022 – HealthCare Institute společně s agenturou AMI Digital a největší českou PR agenturou AMI Communications každoročně hodnotí, jakým způsobem komunikují české nemocnice a zdravotní pojišťovny. Tento rok se uskutečnil již 17. ročník průzkumu „Nejlepší nemocnice ČR“, popáté byla součástí hodnocení i kategorie „Nejlepší online komunikace nemocnic“. Nemocnice se hodnotí v rámci dvou kategorií. Letošní žebříček fakultních nemocnic ovládla Fakultní nemocnice Ostrava. Nemocnici Havířov, p.o. se vyplatila její intenzivní píle a díky transformaci svého online prostředí se jí podařilo zvítězit v kategorii ostatních nemocnic. Počtvrté hodnotila porota i komunikaci zdravotních pojišťoven, kde si své prvenství z loňského ročníku udržela RBP, zdravotní pojišťovna. Na projektu spolupracuje HealthCare Institute s agenturou AMI Digital, která se specializuje na digitální komunikaci, a s PR agenturou AMI Communications, která dlouhodobě patří ke špičce v komunikaci zdravotnických témat. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 29. listopadu 2022 v pražském hotelu Clarion. 

VÝSLEDKY ONLINE KOMUNIKACE NEMOCNIC A ZDRAVOTNÍCH POJIŠŤOVEN
V ROCE 2022

Nemocnice a pojišťovny hodnotili experti na online komunikaci z AMI Digital, odborníci z HealthCare Institute a novináři, kteří se dlouhodobě zaměřují na zdravotnická témata. Hodnotili nejen obsah webových stránek jednotlivých institucí, ale také to, jak jsou uživatelsky přívětivé, bezpečné či jak myslí na hendikepované návštěvníky. Jedním z kritérií byla i rychlost načítání, kvalita mobilního zobrazení a reprezentace jednotlivých nemocnic a pojišťoven na sociálních sítích. V kategorii fakultních nemocnic zvítězila Fakultní nemocnice Ostrava díky modernímu a atraktivnímu designu, přehlednosti a uživatelské přívětivosti stránek. Ovládání na PC i mobilních zařízeních je jednoduché a pravidelné aktualizaci obsahu a aktivitě nemocnice na sociálních sítích nebylo co vytknout. Na druhé a třetí pozici se v kategorii fakultních nemocnic umístily internetové stránky Fakultní nemocnice Olomouc a stránky Fakultní nemocnice Brno. 
„Díky dlouhodobému sledování webů nemocnic a zdravotních pojišťoven víme, že se zlepšují jak z hlediska informačního obsahu, tak z hlediska uživatelské zkušenosti. Je vidět, že zdravotnické subjekty si dávají záležet na tom, aby pacienti co nejsnáze našli potřebné informace, ideálně i na svém mobilním telefonu. Mnohem profesionálnější je i komunikace na sociálních sítích,“ říká Vladan Crha, Managing Director AMI Digital, agentury, která se podílela na hodnocení v rámci kategorie.
 
Vítězem kategorie nefakultních nemocnic se stala Nemocnice Havířov, p.o. Přehlednost a intuitivní průchod webovými stránkami jsou silnou dominantou této nemocnice. Také technické hledisko je
na vysoké úrovni – stránky fungují spolehlivě, rychle a z pohledu SEO optimalizace je také vše v pořádku. Příkladná je také aktivita této nemocnice na sociálních sítích.  Druhou příčku si udržela, stejně jako vloni, Nemocnice Na Homolce díky čistému designu webu a vysoké aktivitě na sociálních sítích. Třetí místo obsadila Krajská nemocnice T. Bati, a.s. RBP, zdravotní pojišťovna získala opětovně prvenství v kategorii online komunikace zdravotních pojišťoven. Webové stránky této zdravotní pojišťovny působí atraktivním a svěžím dojmem. Web je dobře strukturovaný, často aktualizovaný a dobře přístupný i pro hendikepované návštěvníky. Ovládání na PC i mobilním zařízení je jednoduché a intuitivní. Česká průmyslová zdravotní pojišťovna a Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky získaly druhé a třetí místo. 
„Jsem moc rád, že jsme v roce 2018 společně s kolegy ze společnosti AMI Digital a AMI Communications začali hodnotit tuto perspektivní kategorii. Za 5 let této skvělé spolupráce vidíme zajímavé pokroky vpřed u jednotlivých hodnocených nemocnic a zdravotních pojišťoven. Jde vidět, že většina z nich vynaložila jistě nemalé prostředky do svého digitálního „já“ a my máme možnost sledovat tyto pozitivní změny a posuny směrem k pacientům a pojištěncům, kteří mají možnost dnes již standardně rezervovat si svou návštěvu u lékaře v nemocnici nebo dostávat zprávy od nich elektronickou formou. Pojištěnci mohou vyřizovat požadavky se zdravotní pojišťovnou rovněž elektronickou cestou například v žádostech o preventivní bonusy nebo jim zasílat své žádosti elektronicky. Pro nás to znamená jediné – má to smysl. V tomto hodnocení budeme pokračovat i nadále, neboť digitální rozmach 21. století má očividně neomezené možnosti,“ říká zakladatel HealthCare Institute Daniel Vavřina
 
Slavnostní vyhlášení proběhlo již tradičně 29. listopadu v pražském hotelu Clarion, kde vítězové z řad fakultních a ostatních nemocnic a také zdravotních pojišťoven převzali od partnera kategorie, společnosti AMI Communications, výhru v podobě poukazu na mediální trénink pro dvě osoby
či praktické školení online komunikace v hodnotě 25 tisíc korun.
V rámci hodnotícího projektu „Nemocnice ČR“ jsou každým rokem vyhlašovány nejlepší nemocnice v oblastech jako jsou například bezpečnost a spokojenost pacientů či hospodaření nemocnic. Letos
se uskutečnil již sedmnáctý ročník. Online komunikace nemocnic byla hodnocena popáté, počtvrté byly letos do hodnocení zařazeny i zdravotní pojišťovny.
Průběh hodnocení probíhal tak, že v první fázi byl realizován kvalitativní výběr firmou AMI Digital,
která vybrala ze 148 nemocnic 10 finalistů z řad standardních nemocnic a 5 z řad fakultních nemocnic, zároveň bylo vybráno všech 7 webů zdravotních pojišťoven. Hodnocení se následně účastnili dva novináři, kteří se zabývají tématy z oblasti zdravotnictví, expert AMI Digital a expert HealthCare Institute. Výsledek byl sestaven na základě váženého průměru hodnocení jednotlivých hodnotitelů. Hodnocení každého novináře bylo zohledněno z 12,5 %, hodnocení HealthCare Institute z 25 %
a hodnocení AMI Digital z 50 %.
 
PROFILY REALIZÁTORŮ
PROFIL HEALTHCARE INSTITUTE O.P.S. 
HealthCare Institute o.p.s. je nezisková organizace, která pomáhá postupně zvyšovat bezpečnost
a kvalitu českého zdravotnictví prostřednictvím zacílených projektů.
PROFIL AMI COMMUNICATIONS A AMI DIGITAL
AMI Communications poskytuje komplexní služby v oblasti public relations i Public Affairs, zahrnující vše od strategického poradenství, přes poradenství a exekutivu v oblasti korporátní, produktové, krizové, online i interní komunikaci až po realizaci mediálních tréninků a eventů. Díky profesionálům z AMI zaměřujícím se na nejrůznější odvětví klientů, například zdravotnictví, IT/telco, Consumer Marketing, finance, průmysl či potravinářství, klienti mají jistotu, že se jim bude věnovat ten, kdo jejich byznysu rozumí. Díky společnosti AMI Digital jakožto odbornému partnerovi soutěže poskytuje služby v oblastech, jako jsou tvorba webů a aplikací, optimalizace vyhledávání SEO, kampaně PPC a komunikace na sociálních sítích. 
 
« Zpět na média
30. 11. 2022